National Repository of Grey Literature 10 records found  Search took 0.01 seconds. 
Marketing Aspects of Technology Ventures
Palacký, Miloslav ; Jež, Vladislav (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor)
Cílem diplomové práce je analýza marketingových nástrojů použitých firmou XAX a následně vyhodnotit a navrhnout zvýšení jejich efektivity. Popis strategie společnosti a faktory ovlivňující budou identifikovány. Práce obsahuje návrhy a doporučení na zvýšení efektivity marketingových nástrojů dané firmy v oblasti High-tech odvětví.
Marketing Aspects of Technology Ventures
Palacký, Miloslav ; Jež, Vladislav (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor)
Cílem diplomové práce je analýza marketingových nástrojů použitých firmou XAX a následně vyhodnotit a navrhnout zvýšení jejich efektivity. Popis strategie společnosti a faktory ovlivňující budou identifikovány. Práce obsahuje návrhy a doporučení na zvýšení efektivity marketingových nástrojů dané firmy v oblasti High-tech odvětví.
New product launch
Čermák, Jan ; Vacek, Roman (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
The diploma thesis deals with a new product launch in Czech market. First, the appropriate market segment, competitive products and environment of launching company is analyzed. Based on the analysis and the knowledge gained from the literature, the diploma thesis proposes a solution in form of a marketing mix, which is suitable for the new product.
Marketing Aspects of Technology Ventures
Palacký, Miloslav ; Jež, Vladislav (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor)
Cílem diplomové práce je analýza marketingových nástrojů použitých firmou XAX a následně vyhodnotit a navrhnout zvýšení jejich efektivity. Popis strategie společnosti a faktory ovlivňující budou identifikovány. Práce obsahuje návrhy a doporučení na zvýšení efektivity marketingových nástrojů dané firmy v oblasti High-tech odvětví.
Marketing mix in restaurant
Splítková, Tereza ; Štůsek, Jaromír (advisor) ; Gunzenova, Galina (referee)
This bachelor thesis deals with marketing mix of restaurant. It consists of two parts: theoreical and practical. The first part describes basic marketing expressions focused mainly on the marketing mix including product, price, distribution, promotion, people, partnership, packaging, programming. The second part describes Bistro a Table! and service which bistro provides. There is analyzed marketing mix of bistro and made resaearch by using questionnaire. The results of questionnaire are preferences of customers. Based on the results are made recommendation for better working.
Marketing Aspects of Technology Ventures
Palacký, Miloslav ; Jež, Vladislav (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor)
Cílem diplomové práce je analýza marketingových nástrojů použitých firmou XAX a následně vyhodnotit a navrhnout zvýšení jejich efektivity. Popis strategie společnosti a faktory ovlivňující budou identifikovány. Práce obsahuje návrhy a doporučení na zvýšení efektivity marketingových nástrojů dané firmy v oblasti High-tech odvětví.
New product launch
Čermák, Jan ; Vacek, Roman (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
The diploma thesis deals with a new product launch in Czech market. First, the appropriate market segment, competitive products and environment of launching company is analyzed. Based on the analysis and the knowledge gained from the literature, the diploma thesis proposes a solution in form of a marketing mix, which is suitable for the new product.
Marketing mix
ČERMÁK, Pavel
The thesis aims to analyze the current situation regarding the marketing mix in the selected company. Based on this analysis it was found that the current marketing mix should be adjusted in an attempt to increase sales and brand awareness. It was suggested solutions to improve the situation, which consists of improvement proposals. These proposals focus according to the results of the SWOT analysis to improve brand image and expand its presence among the customers. It is also trying to solve the problem with the purchasing power of customers, not least the problem of obtaining customers. Two selected suggestions, which attempts to solve the problem of obtaining customers and also partly to raise awareness about the company and its operations were subsequently tested market.
Marketing mix of a chosen enterprise
Kopecká, Ina ; Horová, Olga (advisor) ; Štefečková, Jana (referee)
Teoreticko-metodologická část: obsah a podstata marketingu, marketingový mix a jeho jednotlivé nástroje. Aplikační část: charakteristika firmy, analýza marketingových možností a východisek, postavení firmy v marketingovém prostředí, implementace teorie marketingového mixu na firmu. Závěr, hodnocení celkové situace firmy a doporučení pro management.
Strategická analýza společnosti FABORY ? CZ, s. r. o.
Vojáčková, Alena Bc. ; Kovář, František (advisor) ; Dvořák, Jiří (referee)
Cílem práce je představit metody a nástroje používané při provádění strategické analýzy podnikatelského subjektu a tyto nástroje dále aplikovat na společnost FABORY ? CZ, s. r. o. V textu se objeví informace o následujících oblastech: analýza makrookolí společnosti (PEST a 4C analýza), analýza odvětví, analýza konkurenčního prostředí (Porterův model pěti sil), interní analýza firmy, SWOT analýza a další metody. V závěru textu jsou prezentovány konkrétní návrhy, které by měly zkoumané společnosti zajistit další růst a rozvoj.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.